TRADEINN:
UN ECOMERCE D’ESPORT QUE CANVIA LES REGLES DEL MERCAT
Parlem
amb David Martin, CEO de l'empresa TRADEINN
Podríem
dir que TRADEINN
és
una empresa de nova generació.
Va
començar com una botiga física, no per voluntat pròpia, sinó
perquè les marques no se'n fiaven d’una empresa que venia només
per internet, era el 2008.
Avui
en dia, TRADEINN,
té 15
botigues online especialitzades material esportiu,on
ven 1.500 marques top
i ha tancat el 2019
amb una facturació de 188 milions d’euros.
Per comprendre que es tracta d’un nou gegant de venda online hem de
repassar algunes xifres més: 10.000
comandes diàries, 18 idiomes, 32 diferents divises, 400
treballadors.
La
seva seu està a Celrà, Girona, on conta amb un magatzem de 15.000m2
i 10m d’alçada. Aquí es treballa a 4 torns: matí, tarda, nit i
cap de setmana i hi treballen 247 persones.
Quines
són les claus del seu èxit?
- La qualitat i immediatesa del seu servei. Els productes es reben en 24h
- Preus competitius. El fundador, David Martin, afirma que els compradors per internetet posen les banyes per 5€
Però,
Com ho aconsegueixen?
TRADEINN
treballa
amb més de 50 companyies de transport amb servei d’entrega
immediata. El cost de transport és sempre de 2,5€. Les grans
companyies signen contracte amb TRADEINN fins que
es donen conta de que no poden assumir el servei, que no els surt
rentable; no hi ha cap problema, signa contracte amb un altre. En
aquest sentit és implacable. En el magatzem de Celrà conten
amb 32
milions d’euros
de
estoc i a més a més l’estoc de la marca.
Per
aconseguir els millors preus, utilitzen la tecnologia,
que
com diu el seu fundador, forma part del seu ADN. A través d’un
software, analitzen els preus que ofereixen els seus competidors, un
d’ells Amazon... em fa gràcia, sentir-lo dir que «Amazon s’està
convertint en un buscador», estarà fent marketing ? A partir
d’aquestes dades, amb un algoritme
propi, canvien els preus de més de 600.000 productes, cada 6 hores,
a totes les seves
botigues
online. La seva cistella mitjana de compra en els seus portals és de
70 euros.
No
busquen visites a la seva web, busquen
vendes. Diu
que el seu rati de conversió visita/venda és del 2% i es veu que
això és altíssim.
Inverteixen
casi 1 milió d’euros en campanyes publicitàries. Posicionar-se en
els buscadors d’internet (SEO) i contractar campanyes de pagament
(SEM) son les principals eines que l’empresa gironina utilitza per
captar nous clients. Després, els fidelitza amb la qualitat del seu
servei. I per suposat, analitzen al detall el resultat de totes
aquestes campanyes, avaluant el ROAS (Retorn inversió publicitària).
El
nou repte de TRADEINN es diversificar-se encara més, creant un nou
vertical especialitzat en moda i articles esportius pels nens:
KIDINN
Sembla
que el comerç online s’imposa. On queda el petit botiguer
local?, en David, diu que ja és mort, que el món canvia i que les
noves generacions ja no entren a les agencies de viatges.
Malgrat
això, alguns estudis com per exemple el de la consultora PWC afirma
que el percentatge de persones que acudeixen als establiments físics
al menys un cop a la setmana ha crescut del 40 al 48% en els últims
4 anys. Un altre estudi de la consultora Forrester adverteix
que un 42% de les compres en botiga física estan influenciades per
internet. Per això, la tecnologia és la millor aliada per unificar
el mon offline y online; en aquest sentit, pensar en les
botigues del futur és imaginar establiments automatitzats sense
personal com Amazon GO.
La
visió de futur d’en David
Martin
és:
«Volem
ser en un referent mundial i aspirem a ser una empresa amb un volum
de negoci de mil milions d'euros».
Contra
escrita per Eva Garcés
3 de març 2020
3 de març 2020