Contra de la trobada amb David Martin

TRADEINN: UN ECOMERCE D’ESPORT QUE CANVIA LES REGLES DEL MERCAT

Parlem amb David Martin, CEO de l'empresa TRADEINN
Podríem dir que TRADEINN és una empresa de nova generació.
Va començar com una botiga física, no per voluntat pròpia, sinó perquè les marques no se'n fiaven d’una empresa que venia només per internet, era el 2008. 

Avui en dia, TRADEINN,15 botigues online especialitzades material esportiu,on ven 1.500 marques top i ha tancat el 2019 amb una facturació de 188 milions d’euros. Per comprendre que es tracta d’un nou gegant de venda online hem de repassar algunes xifres més: 10.000 comandes diàries, 18 idiomes, 32 diferents divises, 400 treballadors. 

La seva seu està a Celrà, Girona, on conta amb un magatzem de 15.000m2 i 10m d’alçada. Aquí es treballa a 4 torns: matí, tarda, nit i cap de setmana i hi treballen 247 persones. 

Quines són les claus del seu èxit?

  • La qualitat i immediatesa del seu servei. Els productes es reben en 24h
  • Preus competitius. El fundador, David Martin, afirma que els compradors per internetet posen les banyes per 5€

Però, Com ho aconsegueixen?

TRADEINN treballa amb més de 50 companyies de transport amb servei d’entrega immediata. El cost de transport és sempre de 2,5€. Les grans companyies signen contracte amb TRADEINN fins que es donen conta de que no poden assumir el servei, que no els surt rentable; no hi ha cap problema, signa contracte amb un altre. En aquest sentit és implacable.  En el magatzem de Celrà conten amb 32 milions d’euros de estoc i a més a més l’estoc de la marca.

Per aconseguir els millors preus, utilitzen la tecnologia, que com diu el seu fundador, forma part del seu ADN. A través d’un software, analitzen els preus que ofereixen els seus competidors, un d’ells Amazon... em fa gràcia, sentir-lo dir que «Amazon s’està convertint en un buscador»,  estarà fent marketing ? A partir d’aquestes dades, amb un algoritme propi, canvien els preus de més de 600.000 productes, cada 6 hores, a totes les seves
botigues online. La seva cistella mitjana de compra en els seus portals és de 70 euros. 

No busquen visites a la seva web, busquen vendes. Diu que el seu rati de conversió visita/venda és del 2% i es veu que això és altíssim.

Inverteixen casi 1 milió d’euros en campanyes publicitàries. Posicionar-se en els buscadors d’internet (SEO) i contractar campanyes de pagament (SEM) son les principals eines que l’empresa gironina utilitza per captar nous clients. Després, els fidelitza amb la qualitat del seu servei. I per suposat, analitzen al detall el resultat de totes aquestes campanyes, avaluant el ROAS (Retorn inversió publicitària).

El nou repte de TRADEINN es diversificar-se encara més, creant un nou vertical especialitzat en moda i articles esportius pels nens: KIDINN

Sembla que el comerç  online s’imposa. On queda el petit botiguer local?, en David, diu que ja és mort, que el món canvia i que les noves generacions ja no entren a les agencies de viatges. 

Malgrat això, alguns estudis com per exemple el de la consultora PWC afirma que el percentatge de persones que acudeixen als establiments físics al menys un cop a la setmana ha crescut del 40 al 48% en els últims 4 anys. Un altre estudi  de la consultora Forrester adverteix que un 42% de les compres en botiga física estan influenciades per internet. Per això, la tecnologia és la millor aliada per unificar el mon offline y online; en aquest sentit,  pensar en les botigues del futur és imaginar establiments automatitzats sense personal com Amazon GO. 

La visió de futur d’en David Martin és:  «Volem ser en un referent mundial i aspirem a ser una empresa amb un volum de negoci de mil milions d'euros».


Contra escrita per Eva Garcés
3 de març 2020