Ens hem trobat amb la Pilar Criado (més de 60.000 seguidors a instagram) al nou restaurant Ses Vinyes de Begur, gestionat pel xef Ivan Beumala, antic cuiner del Restaurant Sa Punta.
La Pilar es mostra oberta, sincera i molt simpàtica per explicar-nos una mica com es va iniciar en el món de les xarxes socials i algunes notes més pràctiques perquè totes poguem millorar en la gestió de les nostres xarxes.
Es va iniciar a les xarxes socials quasi sense voler, partint dels seus interessos per la gastronomía i arrel d'un problema de salut que va tenir que la va tenir a casa amb repòs molt de temps. Ella d'alguna manera és "autodidacta", de manera senzilla i entenadora ha aconsseguit captivar l'interés de molts seguidors que fan un "like" a les seves publicacions del perfil d'Instagram on recorrer diferents restaurants de Catalunya i comparteix la seva experiència, juntament amb la seva parella
Va començar amb el blog “Les receptes que m’agraden” que es va posicionar com un dels més llegits en llengua castellana a nivell mundial i que va donar lloc a la publicació del llibre “Les receptes que m’agraden, plats fàcils per lluir-se” de l’editorial Cossetània. Va gestionar durant dos anys l’aula de cuina del mercat de Girona, aconseguir reactivar la seva activitat amb iniciatives com el cicle de showcookings “Cuina amb estrelles”. I aquí va començar la seva aventura amb el món de la gastronomia i les xarxes.
La Pilar ens ha fet una xerrada entenadora, fresca i molt útil per qualsevol negoci o autònoma TNG que tingui un perfil d'Instagram. Ella s'ha especialitzat amb gastronomia i turisme, perquè és un sector que li agrada i en té coneixement, és una dona molt franca i no accepta empreses que no hi cregui o no pugui defensar.
Per introduir-nos una mica el món d'Instagram i com ha evolucionat - i segueix evolucionant- ens va mostrar algunes dades d'un estudi del passat més de març (iab.spain #iabestudiorrss) on explica, entre moltes altres dades:
- que del 94% de la població internauta, el 80% utilitza per entreteniment, el 54% per informar-se i el 65% per interactuar. De totes les xarxes actualment la que més s'usa és INSTAGRAM, tot i que ha baixat un 8% i la xarxa que està agafant cada vegada més seguidors és TIKTOK, amb un augment del 13%, en canvi FACEBOOK ha patit un descens del 40%.
- els usuaris segueixen en un 51% influencers i el 96% familiars o amics i coneguts
- Un 52% dels enquestats usen les xarxes socials per informar-se, un 33% per comparar productes i un 32% per comentar o compartir la compra que han fet.
- qui soc / què em defineix/ què vull transmetre/ valors i continguts i seguir una estètica.
- El contingut del què es publica és molt important, però també ho és que hi hagi interacció entre els internautes
- Quan es publica qualsevol contingut ho veuen només un 3% dels teus seguidors. Perquè això augmenti és molt important la primera mitja hora de després de la publicació : que reenviies el que has enviat, que es guardi , comentaris als comptes ,els likes, parlar amb els usuaris del teu compte, enviar la publicació, etc... tot això és per demostrar que és una persona qui ho fa, no un robot. L'algoritme de Instagram valora que sigui "de veritat".
- Si durant la primera mitja hora de la publicació has fet bona feina, vas comentant altres publicacions i interactuant , l'algoritme mostra la teva publicació a més usuaris, perquè representa que "interessa"
- Penalitza si fas comentaris amb "emoticons" i si repeteixes/còpies textos
- Els horaris de màxima audiència són de 9 a 11
- HASTAGS no cal posar-ne moltíssims, sino que siguin acord amb el que publiquis.